Pro lékaře, sestry a další zdravotnický personál
Svá práva mají nejen pacienti, ale také zdravotníci – lékaři, sestry a další zdravotnický personál. Kancelář Ombudsmana pro zdraví se proto věnuje i jim. Lidé pracující ve zdravotnictví se na ni tedy mohou obracet v těchto záležitostech:
- množství informací, které jsou povinni poskytnout pacientovi a jeho blízkým v souvislosti s poskytovanými zdravotními službami,
- vztah k pacientovi, jemuž nemohou poskytnout optimální léčbu, která je k dispozici jinde,
- právní odpovědnost pracovníka ve zdravotnictví při poskytnutí první pomoci,
- nutná komunikace s jinými lékaři či zdravotnickými zařízení při léčbě pacienta,
- spory s pacienty o kvalitě poskytnuté péče či chování k nim,
- profesní spory s nadřízenými,
- diskriminace, mobbing, bossing a další druhy šikany v rámci pracovního kolektivu,
- sexuální harašení, a to ve vztahu s nadřízenými, ale i pacienty.
Své žádosti prosíme zasílejte prostřednictvím některého z dotazníků v rubrice Formuláře pro oslovení ombudsmana.